Our Company



DirectPark GmbH Milestones
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In 1986 the ever-increasing shortage of parking space in inner cities led us to start thinking about developing an automated parking system. This culminated in our first patent in 1990. The original idea was developed, refined and implemented in conjunction with the Steinbeis research foundation and Heilbronn technical college.
In 1999 the prototype for an automatic DirectPark System was constructed. The parking system received all the necessary safety certificates and permits (e.g. TÜV, ISO 9001, Verband der Sachversicherer) including fire safety certificates. A detailed technical design for the parking solution was patented in 2001.
In December 2001 DirectPark GmbH was in Heilbronn, Germany, founded to market the system. DirectPark GmbH owns the patents for the parking system.
In 2003 DirectPark received a start-up award in Baden-Württemberg (one of the German 'Laender'). In the same year DirectPark signed a contract with Woba Dresden for the construction of an automatic car park with 192 parking spaces in inner-city Dresden. The city's renowned architects, IPRO (who were also involved in the reconstruction of the famous Frauenkirche in Dresden) planned and implemented the shell. In March 2004 the construction of the DirectPark System itself began, and by January 2005 the building was handed over to the public. This car park is currently the largest public automated parking system in Germany, Austria and Switzerland, and received an innovation award in 2004 from the Federal Ministry for Construction.
In 2004 another technology - already incorporated in the Dresden system - was submitted to the patent office. Ideas for a completely junction-free parking system were refined.
In November 2005 DirectPark GmbH was chosen to present its DirectPark System in Dresden as part of 'Germany - Land of Ideas' (www.land-der-ideen.de), an event organised to coincide with the FIFA World Cup 2006.


Informationen zum Firmensitz


1861 - The villa is built for 200,000 Reichsmark by Therese Knorr, Alfred Knorr's widow


1937 - Mrs. Anne Keiper-Knorr sells the villa to the German Reich


1949 - Transfer to the Federal Property Office


1959 - The district draft bord (Kreiswehrersatzamt) moves into the villa


1996 - Purchase of the villa for use by the company WertFinanz GmbH


1997 - Extensive renovations


2001 - After foundation the DirectPark GmbH moves into their offices in the villa



Article about the villa on Wikipedia
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DirectPark GmbH | Bismarckstrasse 50 | D-74074 Heilbronn | Fon. +49(0)7131-7849-50 | Fax. +49(0)7131-7849-55 | info@DirectPark.de
Das automatische Parksystem von DirectPark funktioniert nach dem Prinzip eines Hochregallagers und ist vom Kunden einfach zu bedienen. Der Kunde parkt sein Fahrzeug im großzügig bemessenen Übergaberaum des automatischen Parksystems ab - wie zu Hause in der Garage. Jedoch hat er hier den Vorteil, dass eine Einparkhilfe genau anzeigt, ob er richtig steht. Anschliessend wird das Fahrzeug vermessen und gewogen. Er verlässt das Fahrzeug, bestätigt am Terminal im Nebenraum drei kurze Fragen und erhält sein Parkticket. Die folgenden Schritte laufen vollautomatisch ab. Die Automatik des Parksystems von DirectPark prüft durch Sensoren, ob sich noch Personen oder Tiere an Bord befinden. Danach wird das Fahrzeug mitsamt der Palette auf der es steht in eine Transporteinheit verschoben und gedreht. Durch die Palettentechnik sind Schäden während des Transports durch die Transporteinheit ausgeschlossen, da das Fahrzeug selbst zu keinem Zeitpunkt berührt wird. Nach dem Drehen wird das Fahrzeug automatisch zu einem freien Stellplatz im Parksystem transportiert. Dort angekommen, wird es im vorgesehenen Fach des Regallagers abgeparkt. Nun ist wieder der Kunde gefragt. Sobald er seine Parkgebühren am Kassenautomaten bezahlt hat, beginnt der Ausparkvorgang. Die Transporteinheit holt das Fahrzeug aus dem Regallager und transportiert es in den Übergaberaum. Der Übergaberaum öffnet sich und der Kunde kann bequem in Fahrtrichtung aus dem Übergaberaum ausfahren, ohne Wendemanöver vollziehen zu müssen.
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